Subaru Hrvatska

Symmetrical awd

Subaru Italia

Symmetrical AWD

Symmetrical AWD ime je ekskluzivnog Subaruovog simetričnog pogona na sva 4 kotača. Ovo rješenje je sustav na koji se Subaru posebno koncentrirao kao bi ponudio bolji pogon, stabilnost, sigurnost i performanse na cesti. Ovaj jedinstven sistem združen je s motorom Boxer, i u samom je središtu razvoja Subarua od kad je prije 40 godina predstavio Subaru Leone 4WD, prvu limuzinu s pogonom na sva četiri kotača. Cijeli sustav, od uzdužno postavljenog motora s vodoravno suprotstavljenim klipovima do stražnjeg diferencijala, postavljen je u ravnoj, simetričnoj liniji. Izvrsne performanse, koje omogućuje bolja uravnoteženost vozila, spajaju se s moćnim pogonom na sva četiri kotača, a rezultat je vozilo koje se manje ljulja odnosno koje je stabilnije u svakoj situaciji. Kad govorimo o dinamici, rezultat je ujednačeno ponašanje vozila i vožnja koja je ugodnija i vozaču i putnicima. Sustav Symmetrical AWD Subaru ima nekoliko tipova, ovisno o modelu vozila i mjenjaču – automatskom ili ručnom.

Učinak pogonskog sklopa na upravljivost

Kod vozila s prednjim ili stražnjim pogonskim sklopovima, u kojima se ne pokreću sva četiri kotača kako to čini sustav S-AWD, može doći do prekomjernog opterećenja pogonskih kotača. Tada u zavojima bočne sile snažnije djeluju na vozilo, a loše prianjanje uz podlogu može dovesti do toga da vozilo drastično promijeni smjer, prema vanjskoj strani pogonskih kotača. S druge strane, AWD sustav raspodjeljuje snagu na sva četiri kotača na uravnotežen način.  Zahvaljujući tome, vozilo se ponaša najneutralnije moguće i ne gubi kontakt s podlogom u smjeru kretanja vozila, čak ni u zavojima. Ako jedan od kotača počinje gubiti kontakt s podlogom na skliskoj podlozi, ostala tri kotača mogu to kompenzirati i pružiti potrebno prianjanje. U odnosu na vozila s prednjim ili stražnjim pogonskim sklopovima, ovaj sustav bolje drži cestu, a time je i sigurniji. Kod četiri pogonska kotača, ubrzanje je puno bolje, čak i pri istoj snazi motora, nego kad vozilo ima samo dva. Osim toga, Symmetrical AWD omogućuje da se cijeli sustav ugradi niže, što je ekskluzivna je Subaruova karakteristika. Zbog toga je i težište niže, što je izravno povezano sa stabilnijim vozilom u zavojima. Ova obilježja sustava Symmetrical AWD jamče stabilnije ponašanje vozila u različitim uvjetima na cesti, a vama omogućuju da vozite opuštenije. Ekskluzivna konfiguracija je jednostavno kilometrima ispred drugih što se tiče stabilnosti, kako na malim, uskim cestama, tako i na auto-cestama ili na različitim tipovima podloga. Vozač sada ne mora biti toliko napet i pod pritiskom, što znači i da se ne umara tako lako. I ovo je još jedan važan dio sigurnosnog sustava Subaru. 


AWD sa središnjim viskoznim diferencijalom

Radi se o sustavu S-AWD koji je ugrađen u modele s ručnim mjenjačem. Ovaj tip pogona sastoji se od središnjeg diferencijala i viskozne spojke LSD. U normalnim uvjetima, okretni moment se raspodjeljuje u odnosu 50:50 između prednjih i stražnjih kotača. Time se poboljšava prianjanje uz podlogu i vožnja je stabilnija. Kada prednji ili stražnji kotači prokližu i izgube kontakt s podlogom, viskozna spojka zadržava optimalnu raspodjelu okretnog momenta između prednjeg i stražnjeg dijela vozila. U kombinaciji s fleksibilnim mijenjanjem brzina ručnim mjenjačem ovaj sustav omogućuje sportsku vožnju, dok su kotači uvijek u kontaktu s podlogom.

© SUBARU CORPORATION. Sva prava pridržana. | Subaru Italia S.p.A.
Sjedište; Ala (TN), L.go Negrelli 1, C.A.P. 38061 Temeljni kapital: 2.600.000 €
Upravno sjedište: via Montefeltro 6/A – 20156 Milano
Društvo je podređeno upravljanju i usklađivanju društva Subaru Europe N.V/S.A
P.IVA 01188480220 Dioničko društvo s jednim članom društva.