Subaru XV

Napredni sustavi pomoći pri vožnji Subaru

Subaru vjeruje u sveobuhvatnu sigurnost i stalnim usavršavanjima smanjuje mogućnost nesreća. Zato smo razvili i napredan sustav pomoći u vožnji nazvan Subaru EyeSight. Sustav koristi dvije kamere koje daju trodimenzionalnu sliku i mogu prepoznati objekte, slično ljudskom vidu. Pomoću podataka koje dobiva od obje kamere, EyeSight prepoznaje oblik, brzinu i udaljenost automobila, motocikala, bicikala i pješaka. Otkrije li moguću opasnost, sustav obavještava vozača i, po potrebi, aktivira kočioni sustav kako bi se izbjegle nezgode. Sustav EyeSight i ostale poboljšane sigurnosne karakteristike povećavaju osjećaj sigurnosti u kojem se uživa vozeći SUBARU XV.


5 zvjezdica za sigurnost EURO NCAP

Novi XV definira standarde zaštite i sigurnosti putnika. Kao potvrdu dobio je maksimalnih 5 zvjezdica na najnovijem krugu ocjenjivanja testovima automobilske sigurnosti koje je proveo Euro NCAP1 (European New Car Assessment Programme – Europski program ocjenjivanja novih vozila).


Aktivna sigurnost

1. Advanced Safety Package: Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD)*1 *2

Sustav Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD) senzorima vas obavještava o vozilima koji vas pretiču kako biste izbjegli opasnosti pri prestrojavanju. Obavještava vas i o mogućim opasnostima od sudara tijekom vožnje unatrag na prometnim cestama.

2. Advanced Safety Package: High Beam Assist (HBA)*1 *2

Ova funkcionalnost povećava vidljivost, a time i sigurnost tijekom vožnje noću jer automatski uključuje i isključuje dugo svjetlo, ovisno situaciji na cesti i uvjetima vožnje.

3. Preglednost

Novi dizajn razvijen je tako da se u obzir uzelo vozača i njegovo vidno polje, kako bi se ograničili mogući mrtvi kutovi.

4. Vehicle Dynamics Control System i Active Torque Vectoring

Ako vozilo skreće sa zadanog smjera, sustav VDC intervenira u raspodjelu okretnog momenta u sustavu AWD, rad motora i kočnice svakog kotača. U zavoju na vozilo djeluje centrifugalna sila i Active Torque Vectoring tada može upravljati pojedinim kotačem kako bi vozilo zadržalo željenu putanju.

5. Izbjegava opasnosti

Uz Subaru Global Platform težište vozila je niže, sustav ovjesa poboljšan, a krutost povećana. Zahvaljujući ovim poboljšanjima vozilo ima značajno bolji odziv u situacijama kad treba izbjeći rizike i opasnosti na cesti.

Pasivna sigurnost

6. Konfiguracija za zaštitu kabine

Motor i mjenjač izvedeni su tako da u slučaju sudara ne ulaze u kabinu, a zahvaljujući Subaru Global Platformi smješteni su još niže kako bi težište bilo što je niže moguće.

7. Prstenasti okvir za ojačanje kabine

Prstenasti okvir za ojačanje kabine učvršćuje kabinu od krova preko vrata i nosača do podvozja. Zahvaljujući otpornim materijalima, ova struktura u slučaju sudara pomaže smanjiti silu udara.

8. Zračni jastuci (SRS - supplementals restaint system)*3

U slučaju sudara, putnike štiti niz sigurnosne serijske opreme koja uključuje i zračne jastuke SRS*3: prednje, prednje bočne i zastorne za koljena.

9. Prednja sjedala sa zaštitom od trzajne ozljede

Udobna sjedala u kojima se vozač uvijek osjeća sigurno. Ova sjedala, u slučaju sudara, pomažu smanjiti opasnost od trzajne ozljede vrata.

10. Sigurnosni pojasevi s jezičcem

Pri sudaru jezičac blokira pokrete pojasa i smanjuje pritisak na donji dio prsnog koša kako bi se izbjegle moguće ozljede.

Adaptive Cruise Control

Novi sustav EyeSight*4 ne ograničava se samo na održavanje postavljene brzine poput tradicionalnog sustava automatskog podešavanja brzine vožnje, (tempomata). Otkrije li prisutnost vozila ispred vašeg vozila, Adaptive Cruise Control mijenja brzinu vašeg vozila kako bi se zadržao siguran razmak. Sustav upravlja motorom, prijenosom i kočnicama kako bi se postavljena brzina prilagodila prometu u širokom rasponu od 0 do 180 km/h. Izrađen za vožnju po auto-cesti i brzim cestama Adaptive Cruise Control prepoznaje prisutnost vozila ispred kao i njegova kočiona svijetla te se prilagođava gustom prometu kako bi osigurao najveću moguću učinkovitost u potrošnji goriva, sigurnost i udobnost tijekom dugih putovanja.

Lane Sway i Departure Warning

Sustav Lane Sway Warning prepoznaje kad vozilo počne vrludati i zanositi se to jest skretati sa svog smjera i tada daje zvučni i svjetlosni signal. Ovaj sustav aktivira se pri brzinama većim od otprilike 60 km/h. Ako pri vožnji većoj od 50 km/h vozilo skreće sa svoje putanje, a da pri tom niste uključili pokazivače smjera, sustav Lane Departure Warning upozorava vas svjetlosnim i zvučnim signalima prije nego skrenete sa svoje putanje.

Lead Vehicle Start Alert

Kad stojite u koloni, sustav EyeSight prepoznaje da se promet pokrenuo, a sustav Lead Vehicle Start Alert obavještava vozača zvučnim i svjetlosnim signalom.

Lane Keep Assist

Na auto-cestama i brzim cestama Lane Keep Assist stereo-kamerom prati horizontalnu signalizaciju i obavještava kad se vozilo počinje približavati rubu svoje trake. Pri brzini od oko 65 km/h može kontrolirati upravljač kako biste izbjegli preveliko skretanje s vlastite trake.

Pre-Collision Braking System*5

U slučaju skorog sudara s vozilom ili bilo kojom drugom preprekom Pre-collision Braking System obavještava vozača svjetlosnim i zvučnim signalima. Ne reagira li vozač, sustav automatski aktivira kočioni sustav kako bi se smanjio udar ili čak potpuno izbjegao sudar. Pokuša li vozač izbjeći sudar skretanjem, Pre-collision Brake Assist može pomoći i u tom slučaju.

Pre-Collision Throttle Management

Kad vozilo miruje i sustav EyeSight uoči prepreku ispred, a vozilo je u stupnju prijenosa kojim ide naprijed umjesto natrag, Pre-collision Throttle Management šalje brojne zvučne i svjetlosne signal i smanjuje snagu motora kako bi se izbjegao frontalni sudar.

*1 Vozač je uvijek odgovoran za sigurnu vožnju i poštivanje prometnih pravila. Želite li voziti sigurno, nemojte se u potpunosti pouzdati u sustav Advanced Safety Package (napredni sigurnosni sustav). Učinkovitost sustava podložna je ograničenjima. Potpune informacije o funkcioniranju i ograničenjima sustava potražite u Priručniku za vozača. Za više informacija obratite se distributeru vozila Subaru.
*2 Nije dostupno za PURE i STYLE
*3 Učinkovit koristi li se sa sigurnosnim pojasevima.
*4 EyeSight je sustav pomoći u vožnji koji ne mora najbolje funkcionirati u svim uvjetima. Vozač je uvijek odgovoran za sigurnu vožnju i poštivanje prometnih pravila. Učinkovitost sustava ovisi o mnogim faktorima poput održavanja vozila, atmosferskih prilika i stanja na cesti. Potpune informacije o funkcioniranju i ograničenjima sustava potražite u Priručniku za vozača.
*5 Pre-collision Braking System ne mora intervenirati u svakoj situaciji. Ovisno o razlici u brzini u odnosu na objekte, o njihovoj visini i drugim uvjetima, sustav EyeSight može ne prepoznati potrebne uvjete kako bi radio na najbolji način.

© FUJI HEAVY INDUSTRIES Ltd.2010. Sva prava pridržana.
Subaru Italia S.p.A. Sjedište tvrtke Ala (TN), L.go Negrelli 1, C.A.P. 38061
Temeljni kapital € 2.600.000 Registar tvrtki u Trentu Porezni broj i broj upisa 01181690213
P.IVA 01188480220 Dioničko društvo s jednim članom društva.