MOTOR e-BOXER

Subaru Hrvatska

Motor e-BOXER Subaru

Vozila iz asortimana tvrtke Subaru su „hibridna električna vozila” jer imaju dva motora: klasičan benzinski motor i električni motor na bateriju, bez utičnica za punjenje. Ta su dva motora neovisna i stoga imaju mogućnost samostalnog ili zajedničkog rada.

Novi modeli motora e-BOXER omogućavaju značajno smanjenje potrošnje goriva i emisija štetnih za zdravlje i okoliš, uz istovremeno poboljšanje performansi zahvaljujući pomoći električnog motora.

U odnosu na isključivo benzinske verzije, Subaru e-BOXER energiju koja služi za punjenje baterija dobiva kočenjem, vožnjom na nizbrdici i tijekom usporavanja. To omogućuje dulju upotrebu električne energije i pridonosi štednji goriva, osobito tijekom gradske vožnje.

Želite li saznati više o hibridu tvrtke Subaru?

Kod djelomičnog hibridnog pogona električni motor, koji napajaju baterije malih dimenzija, služi samo kao pomoć motoru s unutarnjim izgaranjem. Potpuni hibridni pogon sadrži veće i teže baterije zbog čega automobil može voziti i samo na električni pogon.
Subaru je za svoje hibridne modele odabrao definiciju djelomičnog hibrida s obzirom na manje dimenzije motora i baterije. No e-BOXER zapravo se može smatrati potpunim hibridom jer na kratke relacije omogućuje vožnju samo na električni pogon. U tom slučaju benzinski motor ostaje isključen, čime se smanjuju potrošnja i emisije plinova štetnih za zdravlje i okoliš.
Za razliku od automobila samo na benzinski pogon, hibridni automobil ima dva dodatna temeljna elementa: električni motor i litij-ionsku bateriju koja ga napaja. Kod motora Subaru e-BOXER sustavom se upravlja elektronički ovisno o različitim uvjetima vožnje. Električni motor može generirati okretni moment pomoću energije iz baterije ili je puniti tijekom kočenja i usporavanja.
Motori Subaru e-BOXER omogućavaju manju potrošnju goriva jer motoru s unutarnjim izgaranjem u određenim uvjetima vožnje pomaže električni motor, koji se napaja energijom dobivenom kočenjem koja služi za punjenje baterije. Potrošnja goriva može se smanjiti za do 11% u odnosu na 2-litarske benzinske verzije.
Litij-ionska baterija i druge električne komponente nalaze se u stražnjem dijelu vozila ispod razine prtljažnika, unutar kućišta koje jamči njihovu cjelovitost čak i u slučaju sudara. U tu je svrhu Subaru proveo ad hoc simulacije sudara kako bi zajamčio maksimalnu sigurnost.
S potpuno napunjenom baterijom na isključivo električni pogon moguće je voziti na udaljenostima do približno 1,6 km na ravnici brzinom od najviše 40 km/h. No u praksi, tijekom gradske vožnje, u situacijama neprestanog kretanja i zaustavljanja, baterija dulje ostaje napunjena, što omogućuje prelaženje većih udaljenosti. Baterija hibridnog sustava tvrtke Subaru ima jamstvo od 8 godina ili 160.000 km.
Način vožnje odabire isključivo elektronički upravljački sustav koji je optimiziran kako bi zajamčio učinkovitost potrošnje i optimalne performanse u svim uvjetima. Sustav automatski bira između:
  • načina EV driving (isključivo električni pogon), pretežno tijekom gradske vožnje s čestim kretanjima i zaustavljanjima, kada su obično potrebne niže performanse (ubrzanje i brzina)
  • načina Motor Assist Driving (električni pogon i pogon na motor s unutarnjim izgaranjem), kada vozač više pritišće papučicu gasa, sustav pokreće motor s unutarnjim izgaranjem i tako kombinira njegovu snagu sa snagom električnog motora.
  • načina Engine Driving (samo motor s unutarnjim izgaranjem), pri većim brzinama.
Automobili tvrtke Subaru imaju dva međusobno veoma različita motora: kod električnog motora maksimalan okretni moment postiže se pri niskoj brzini, što mu omogućuje visoke performanse u fazi kretanja. Za razliku od toga, benzinski motor od 150 KS pokazuje najbolje performanse u velikom rasponu brzine. Kada je potrebna najveća snaga, primjerice u fazi pretjecanja, dva motora mogu raditi istovremeno, čime se jamči veća snaga.
Za razliku od potpuno električnih automobila, kod modela Subaru e-BOXER nema potrebe za utičnicama, stanicama za punjenje i dugotrajnim punjenjima baterije jer oni samostalno proizvode energiju za vrijeme vožnje. Kada se baterije isprazne, sustav ih automatski počinje puniti iskorištavanjem viška snage benzinskog motora. Osim toga, sustav regenerativnog kočenja može ponovno apsorbirati energiju koja bi se pretvorila u toplinu i prašinu tijekom kočenja.
Voziti Subaru e-BOXER jednostavno je kao voziti bilo koji drugi Subaru: sustav odlučuje o tome hoće li koristiti električni motor, benzinski motor ili oba istovremeno, automatski odabirući najučinkovitije napajanje, a da vozač pritom ne mora aktivirati nikakvu ručicu ili tipku. Prelazak s jednog motora na drugi trenutačan je, a vožnja je uvijek glatka i jednostavna. Osim toga, svi automobili tvrtke Subaru sadrže automatski mjenjač sa stalnim varijabilnim prijenosom Lineartronic: dovoljno je pomaknuti ručicu mjenjača u položaj „Drive” kako biste doživjeli opuštajuću i udobnu vožnju na svim tipovima cesta.
Sustav e-BOXER osmišljen je u kombinaciji s dvama temeljnim sustavima Subaru tehnologije: motorom Boxer i sustavom Symmetrical AWD. Potonji sustav omogućuje izvanredan pogon u svim uvjetima. Osim toga, aktivacijom funkcije X-MODE aktiviraju se oba motora, čime se postiže maksimalan okretni moment već od 0 km/h, što vam omogućuje da se izvučete i iz najzahtjevnijih uvjeta.

SUBARU XV e-BOXER mješoviti ciklus WLTP: potrošnja 7,9 (l/100 km); emisija CO2 180 (g/km). Kombinirani ciklus NEDC: potrošnja 6,5 (l/100 km); emisija CO2 149 (g/km).
FORESTER e-BOXER mješoviti ciklus WLTP: potrošnja 8,1 (l/100 km); emisija CO2 185 (g/km). Kombinirani ciklus NEDC: potrošnja 6,7 (l/100 km); emisija CO2 154 (g/km).

© SUBARU CORPORATION. Sva prava pridržana. | Subaru Italia S.p.A.
Sjedište; Ala (TN), L.go Negrelli 1, C.A.P. 38061 Temeljni kapital: 2.600.000 €
Upravno sjedište: via Montefeltro 6/A – 20156 Milano
Društvo je podređeno upravljanju i usklađivanju društva Subaru Europe N.V/S.A
P.IVA 01188480220 Dioničko društvo s jednim članom društva.