SYMMETRICAL AWD

Subaru Hrvatska

Symmetrical AWD

Symmetrical AWD naziv je koji označava jedinstveni trajni simetrični pogon na sva četiri pogonska kotača tvrtke Subaru. Taj jedinstveni sustav u kombinaciji s motorom Boxer u samom je središtu razvoja tehnologije ove robne marke još od predstavljanja prve limuzine s pogonom na sva četiri kotača na svijetu, Subaru Leone 4WD, prije četrdeset godina. Cijeli sustav, od uzdužno postavljenog motora s vodoravno suprotstavljenim cilindrima do stražnjeg diferencijala, postavljen je simetrično oko geometrijske osi simetrije vozila. Izvanredne performanse, koje omogućuje bolja uravnoteženost ovog sustava, spajaju se s moćnim pogonom na sva četiri kotača, a rezultat je vozilo koje se manje ljulja, odnosno koje je stabilnije u svakoj situaciji. Kad je riječ o dinamici, rezultat je ujednačeno ponašanje vozila i vožnja koja je ugodnija i vozaču i putnicima. Sustav Symmetrical AWD Subaru ima nekoliko tipova, ovisno o modelu vozila i mjenjaču, automatskom ili ručnom.

Učinak pogonskog sklopa na upravljivost

Kod vozila s prednjim ili stražnjim pogonom, kod kojih se snaga ne raspoređuje na sva četiri kotača kao kod sustava S-AWD, može doći do prekomjernog opterećenja pogonskih kotača. Tada u zavojima bočne sile snažnije djeluju na vozilo, a loše prianjanje uz podlogu može dovesti do toga da pogonski kotači značajno promijene smjer prema van. Za razliku od toga, sustavi S-AWD raspoređuju snagu na sva četiri kotača na uravnotežen način. Zahvaljujući tome, vozilo se ponaša neutralno i ne gubi kontakt s podlogom u smjeru kretanja vozila, čak ni u zavojima. Ako jedan od kotača počne gubiti kontakt s podlogom na skliskoj podlozi, ostala tri pogonska kotača mogu to kompenzirati i pružiti potrebno prianjanje. U odnosu na vozila samo s prednjim ili samo sa stražnjim pogonskim kotačima, ovaj sustav bolje drži cestu, a time je i sigurniji. Kod četiri pogonska kotača ubrzanje je bolje, čak i pri istoj snazi motora, nego kad vozilo ima samo dva pogonska kotača. Osim toga, Symmetrical AWD omogućuje da se cijeli sustav ugradi niže, što je ekskluzivna Subaruova karakteristika. Zbog toga je i težište niže, što je izravno povezano s većom stabilnošću vozila u zavojima. Ta obilježja sustava AWD jamče stabilnije ponašanje vozila u različitim uvjetima na cesti, a vama omogućuju da vozite opuštenije. Ova ekskluzivna konfiguracija jednostavno je mnogo naprednija što se tiče stabilnosti, kako na malim, uskim cestama, tako i na autocestama, neovisno o vrsti podloge. Vozač više ne mora biti toliko napet i pod pritiskom za vrijeme vožnje, što znači da će se manje i umarati. To je još jedan važan aspekt sigurnosti tvrtke Subaru koji pridonosi sprječavanju nezgoda.


AWD sa središnjim viskoznim diferencijalom

Radi se o sustavu S-AWD koji je ugrađen u modele s ručnim mjenjačem. Ovaj tip pogona sastoji se od središnjeg diferencijala i viskozne spojke s ograničenim proklizavanjem. U normalnim uvjetima okretni se moment raspoređuje u omjeru 50:50 između prednjih i stražnjih kotača. Time se povećava prianjanje uz podlogu i osigurava veća stabilnost vozila. Kada prednji ili stražnji kotači prokližu i izgube kontakt s podlogom, viskozna spojka zadržava optimalnu raspodjelu okretnog momenta između prednjeg i stražnjeg dijela vozila. U kombinaciji s fleksibilnim mijenjanjem brzina ručnim mjenjačem, ovaj sustav omogućuje sportsku vožnju, dok su kotači uvijek u maksimalnom kontaktu s podlogom.

© SUBARU CORPORATION. Sva prava pridržana. | Subaru Italia S.p.A.
Sjedište; Ala (TN), L.go Negrelli 1, C.A.P. 38061 Temeljni kapital: 2.600.000 €
Upravno sjedište: via Montefeltro 6/A – 20156 Milano
Društvo je podređeno upravljanju i usklađivanju društva Subaru Europe N.V/S.A
P.IVA 01188480220 Dioničko društvo s jednim članom društva.